05/12/2017

Lionsclub ‘De Vryeheydt-Etten’ houdt een inzamelactie voor Douwe Egberts waardepunten. Met deze actie kunnen klanten van de voedselbank in Etten-Leur luxe koffiepakken krijgen. Een mooi gebaar in deze Kersttijd!

Lion Jan van de Riet geeft een toelichting: “Ook in onze omgeving leven nog veel mensen onder de armoedegrens. Deze mensen komen in aanmerking voor voedselpakketten van de voedselbank. Koffie bederft niet en wordt maar zelden aan de voedselbank aangeboden door supermarkten of andere toeleveranciers. En als je voor € 40,- in de week moet rondkomen is een pak koffie veel te duur.”

Ook kan oud- en vreemd geld in deze zuilen worden gedeponeerd. Met de opbrengst daarvan worden wereldwijd oogoperaties verricht. Bijna iedere Nederlander heeft wel oud- of vreemd geld in huis liggen waar niets mee wordt gedaan. Lionsclubs kunnen dit geld omwisselen voor Euro’s. Voor ieder 10 Euro kan in de derde wereld een blinde staarpatiënt worden geopereerd waarna hij of zij weer normaal kan zien!

De actie is in samenwerking met de voedselbank en met Douwe Egberts zelf. Ook hebben we de volle steun van de filiaalhouders van lokale supermarkten die de inzamelzuilen op hun locatie hebben staan. Op dit moment zijn er al inzamelzuilen geplaatst in Etten Leur bij de filialen van Albert Heijn (Burchtplein 13) en van Jumbo (Geerkade 9 en Kerkwerve 25) en bij de Albert-Heijn in Hoeven (Sint Janstraat 91).

U kunt uw DE waardepunten en uw oud- en vreemd geld inleveren tot 6 januari 2018.