08/09/2020

Het Aspergefestival op 16 mei 2019 bij Le Jardin was een groot succes. Mooie opkomst, gezellig in de tuin en veel netwerkcontacten. De goede doelen waren ‘Present in Vriendschap’(ouderen) en ‘Gelukkig , een leven in de Beukelaan’ (jongeren, deelproject schooljudo)

Op 14 sept 2019 werden auto’s gewassen voor het goede doel: een muziek speeltoestel voor gehandicapten in speeltuin De Hoge Neer; inmiddels geplaatst. We namen deel aan de serviceclubs Kerstactie 2019 voor eenzame ouderen (René Linders voortouw) in december.

Douw Egberts waardepunten werden ingezameld, goed voor 585 koffiepakken voor de Voedselbank EL. Ook haalden we met deze actie ‘Oud en Vreemd geld’ op, goed voor 300 oogoperaties in de derde wereld. We namen deel aan de Paasactie 2020 voor eenzame ouderen in Etten-Leur in coronatijd. Voor dei doelgroep hielden we een pannenkoekactie.

En voorts gaven een financiële bijdrage aan de landelijke Lions actie voor het Prinses Maxima Centrum (ouder/kinderkamers); deze actie heeft al een totale opbrengst €350.000,- . Ook ondersteunden we een ‘bomen planten actie’ als CO2 compensatie voor de vliegreizen van jongeren uit de hele wereld voor het Lions jeugduitwisselingsproject in Zeeland (dit jaar helaas gecanceld wegens corona)

In coronatijd hield onze club had twee virtuele bijeenkomsten (vooraf werden wijn en nootjes bij de clubleden afgeleverd) en één fysieke bijeenkomst in Zevenbergen. Peter Nooijens heeft daarbij Elmer Chin Woei Njap opgevolgd als clubpresident. De andere bestuursleden blijven nog een jaar aan vanwege de beperkte activiteiten in corona tijd. Commissies kunnen virtueel afstemmen. Ook ons lustrumweekend (15 jaar) kon vanwege corona niet doorgaan. Onze After Summer BBQ evenmin.

Lionsclub ‘De Vryeheydt’ heeft nu 28 leden.