29/06/2017

Na een tropische warme week viel het weer zaterdag 24 juni enigszins tegen. Het groene Oderkerkpark in hartje Etten-Leur was the place to be voor de wedstrijd barbecueën en de titel Grillmaster Brabant. De wedstrijd werd georganiseerd door Lions club De Vryeheydt Etten met als doel geld op te halen voor de Stichting Jeugdland. Niet echt ideaal weer om een vuurtje te stoken maar toch schreven een vijftiental teams zich in om met elkaar de strijd aan de binden.

Voor wie geen zin had in het wedstrijdelement en gewoon wilde genieten samen met familie of vrienden stond de barbecue al gloeiendheet klaar en kon het vlees ter plekke worden aangeschaft, bijna veertig liefhebbers namen hier aan deel.

Grillmaster Brabant

Lex Besselink van Lions club De Vryeheydt Etten: “We zijn hartstikke tevreden met deze opkomst, dat is al een verdubbeling ten opzichte van de eerste editie in 2016. Het Oderkerkpark is veel gezelliger en intiemer. We gaan dit evenement zeker voortzetten en uitbouwen.” De titel Grillmaster Brabant ging naar Edwin van de Beemd. De uiteindelijke opbrengst voor Jeugdland zit dicht in de buurt van de 500 euro.

Edwin van den Beemd mag zich dit jaar Grillmaster Brabant noemen. Hij won de wedstrijd met 0,5 verschil van Andreas van den Goorbergh/Frank van de Ven. Op de derde plaats eindigde Ton Barten, de Grillmaster Barbant 2016.

Volgend jaar ok meedoen? Blijf op de hoogte door je aan te melden op www.grillmasterbrabant.nl